بعد از گذشت نزدیک به ۲۰ روز از شروع فصل نقل‌وانتقالات تابستانی، هنوز یازده تیم لیگ برتری بازیکن ورودی جدید نداشتند.

خواب زمستانی دوازه‌ تیم لیگ‌برتری در تابستان؛ شروع طوفانی استقلال، تراکتور و سپاهان

بر اساس جدول زمانبندی سازمان لیگ، پنجره تابستانی فوتبال ایران از روز ۷ تیر ماه آغاز خواهد شد و تا ۲۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت تا لیگ برتر چیزی نزدیک به سه ماه نقل و انتقالات را تجربه کند که فرصتی بسیار خوب برای بازیکنان و مربیان خواهد بود تا جابجایی موردنظر خود را داشته باشند.

بعد از گذشت نزدیک به ۲۰ روز از شروع فصل نقل‌وانتقالات تابستانی، هنوز یازده تیم لیگ برتری بازیکن ورودی جدید نداشتند. در بین تیم‌های پر طرفدار و مدعی لیگ برتر فوتبال تیم‌های استقلال، تراکتور و سپاهان شروع خوبی در بازار نقل‌وانتقالات داشتند و تا حدودی هوادارن خود را تا به اینجا کار راضی نگه داشتند.

نکته عجیب تا به اینجا کار این بوده که هنوز یازده تیم نتوانستند بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرند و از طرفی بازیکنان سرشناس و کلیدی خود را نیز از دست داده‌اند. پرسپولیس، آلومینیوم اراک، استقلال خوزستان، پیکان، چادرملو اردکان، ذوب آهن اصفهان، شمس آذر قزوین، صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان، ملوان بندرانزلی و هوادار تا به اینجا کار هنوز بازیکن جدیدی را به صورت رسمی به خدمت نگرفته‌اند!

در این گزارش قصد داریم تا عملکرد تیم‌های مدعی و پرطرفدار لیگ برتر را تا به اینجا کار مورد بررسی قرار دهیم.

استقلال تهران؛ جذب یاغی جدید

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و یکی دیگر از نماینده‌های ایران در لیگ نخبگان آسیا، تا به اینجا کار عملکرد بهتری از رقیب دیرینه خود یعنی پرسپولیس داشته و توانسته بازیکنان سرشناس و خوبی را جذب کند. بدون شک تا به اینجا کار انتقال رامین رضاییان مدافع فصل گذشته سپاهان که سابقه حضور در لباس پرسپولیس را دارد، یکی از بمب‌های نقل‌وانتقالات تابستانی بوده است.

از طرفی دیگر آبی‌های پایتخیت موفق به جذب میلاد زکی‌پور دیگر مدافع فصل گذشته سپاهان و محمد حسین اسلامی هافبک جوان فصل گذشته ذوب‌آهن نیز شده‌اند و سامان فلاح مدافع جوان گل‌گهر نیز با این تیم به توافق نهایی رسیده و در چند روز آینده از این بازیکن نیز رونمایی می‌شود. هنوز هیچ بازیکنی به صورت رسمی از جمع آبی‌ها جدا نشده اما قطعا این تیم خروجی‌های زیادی نیز خواهد داشت.

تراکتور تبریز؛ ریخت‌وپاش زنوزی با جذب ستاره‌های پرسپولیس

تراکتور که به لطف قهرمانی سپاهان در جام حذفی موفق شد سهمیه لیگ قهرمانان آسیا(سطح دوم) را کسب کند، سرانجام پس از کش‌وقوس و قهر و آشتی‌های فراوان هم‌چنان تحت مالکیت محمدرضا زنوزی باقی ماند و او همان‌طور که به هواداران این تیم قول داده بود سعی دارد تراکتور کهکشانی را برای فصل بعد آماده کند. تی‌تی‌ها با دراگان اسکوچیچ کروات سرمربی سابق تیم ملی به توافق رسیدند و تا به اینجا کار موفق به جذب مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر ستاره‌های تاثیرگذار پرسپولیس در فصل‌های اخیر شده‌اند.

البته به این دو ستاره باید علیرپا بیرانوند را نیز اضافه کنیم که به نظر می‌رسد کارهای انتقال او نهایی شده و تراکتور در چند روز آینده از دروازه‌بان تیم ملی فوتبال نیز رونمایی می‌کند. پوریا پورعلی هافبک فصل گذشته ملوان نیز با این تیم به توافق نهایی رسیده و در چند روز آینده از این بازیکن نیز رونمایی می‌شود. تا به اینجا کار نیز امیرارسلان مطهری، عارف رستمی، مهدی عبدی و میلوش دلتیچ به صورت رسمی از جمع تی‌تی‌ها خارج شدند.

سپاهان اصفهان؛ جوان‌گرایی مورایس با طعم هایجک از سرخابی‌ها

طلایی پوشان اصفهان که موفق شدند به عنوان قهرمانی جام حذفی دست پیدا کنند و نماینده ایران در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا محسوب می‌شوند نیز تا به اینجا کار عملکرد قابل قبولی در فصل نقل‌وانتقالات داشتند. سپاهان موفق شد جنگ نقل‌وانتقالات با سرخابی‌های پایتخت را تا به اینجا کار پیروز شود. مهدی لیموچی وینگر جوان آلومینیوم و یکی از پدیده‌های فصل گذشته در آستانه انتقال به پرسپولیس قرار داشت اما در نهایت سپاهان موفق به جذب این بازیکن شد.

جواد آقایی‌پور دیگر پدیده فصل گذشته که عملکرد درخشانی در استقلال خوزستان نیز در رادار استقلال و پرسپولیس قرار داشت اما در نهایت سپاهان موفق به جذب این مهاجم جوان شد. محمد امین حزباوی و محمد مهدی محبی دیگر بازیکنان جوان و آینده‌دار فوتبال ایران بودند که با عقد قراردادی رسمی راهی سپاهان شدند. طلایی‌پوشان البته تا به اینجا کار رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور را به صورت قطعی از دست دادند و به احتمال زیاد شهریار مغانلو، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده را نیز برای فصل آینده در اختیار نخواهند داشت.

پرسپولیس؛ خواب زمستانی مدافع عنوان قهرمانی در تابستان!

پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی که باید در این فصل از رقابت‌ها در لیگ نخبگان آسیا مقابل تیم‌های قدرتمنده عربستانی قرار بگیرد نیز هنوز موفق به جذب بازیکنی به صورت رسمی نشده است. از طرفی سرخ‌پوشان پایتخت بازیکنان سرشناسی همچون مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، علیرضا بیرانوند را به صورت قطعی از دست داده‌اند و شاید به این لیست بازیکنان کلیدی دیگری همچون گئورگی گولسیانی، عبدالکریم حسن، سعید صادقی، سینا اسدبیگی و وحدت حنانوف نیز در ادامه فصل نقل‌وانتقالات اضافه شوند که در صورت این اتفاق پرسپولیس ۵ بازیکن اصلی خود را برای فصل جدید در اختیار نخواهد داشت.

البته گفته می‌شود که پرسپولیس با ایوب العمود مدافع راست مراکشی به توافق نهایی رسیده و این بازیکن اولین خرید سرخ‌پوشان در تابستان خواهد بود. باید منتظر ماند تا مشخص شود که مدیران باشگاه پرسپولیس کی قصد دارند تا از خواب زمستانی بیدار شوند و بازیکنان مدنظر خود را برای فصل آینده جذب کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.